Terugblik lezingen en evenementen

Op deze pagina vindt u een terugblik op onze lezingen en evenementen in 2019.
Voor de foto’s van de diverse onderwerpen: zie onder Albums

Excursie Leolux 04-04-2019

Op donderdagmiddag bezochten 19 dames het bedrijf Leolux. Na ontvangst met koffie en vlaai kregen we, onder deskundige leiding van de heer Gubbels, een  rondleiding door een groot gedeelte van het bedrijf. Deze zeer interessante excursie sloten we af met een drankje en voorzien van 2 dikke prospectussen met de collecties van Leolux togen we huiswaarts. Een geslaagde middag.

Terugblik Paasbijeenkomst woensdag 24 april 2019

De Paasbijeenkomst op 24 april jl. werd bijgewoond door 36 leden.
Het was een mooie en gezellige middag in het klooster van de Blauwe Zusters. We kregen een rondleiding door het klooster en een interessante uitleg over de geschiedenis en het wel en wee van de kloostergemeenschap op Steyl. Een informatieve film completeerde het geheel.
Als afsluiting was er koffie met belegde broodjes en paaseieren en vlaai.
Al met al een geslaagde middag.

Terugblik midweek wandelen 8-12 april 2019

Op acht april vertrokken wij, tien sportieve dames, gepakt en gezakt, richting België.
We gingen vijf dagen wandelen in de Voerstreek, een prachtig bosgebied met heuvels, meanderende beekjes, afgewisseld met groene weiden waar al koeien graasden. Hier en daar een boerderij of een idyllisch huisje.
Zoals voorgaande jaren logeerden we in een gerenoveerde herenboerderij in Hombourg. Er zijn daar acht ruime kamers met douche en toilet. Ook een grote zitkamer met keuken.
We hadden een grote partij proviand en “natuurlijk” de nodige drankjes meegenomen.
We maakten twee groepjes voor verschillende routes en spraken elke dag tijd en plaats af voor de lunch.
We genoten van de ontluikende natuur, de bloesem en de fluitende vogels. Ook de weergoden waren ons goed gezind.
Elke dag gezellig samen kokkerellen en heerlijk eten. ‘s Avonds werd er gekaart, gezongen en veel gelachen!
Op woensdag werden we verrast door een bezoekje van Henriette en Gerda.
Het was een fijne, gezellige week, vooral door de organisatie en zorg van onze Toos.
Volgend jaar weer? We doen het gewoon!

Jo Walraven

Terugblik Gilde Fietsdag 21-05-2019

Om 9.00 uur vertrokken we (15 deelnemers) naar Leurs Hippisch Centrum in Venlo.
Na het nuttigen van een heerlijk en uitgebreid ontbijt ging de fietstocht verder. Via een mooie route gingen we naar Arcen, waar we vrije tijd hadden die ieder naar eigen voorkeur kon invullen. Om 13.30 uur namen we het fietsveer om de Maas over te steken naar Lottum. Via o.a. de rozenroute fietsten we naar Grubbenvorst, waar we het veerpont namen naar Velden. Van hieruit ging het langs de Maas verder naar huis. Het was een frisse dag maar desondanks hebben we genoten van een fijne fietsdag. Compliment voor de organisatie.

Terugblik seizoenafsluiting Soet & Vermaeck 23-05-2019

Om 13.00 uur vertrok de bus met 38 deelnemers naar Soet & Vermaeck in Hilvarenbeek. We werden ontvangen met koffie met een wafel met slagroom. Verder werden we verwend met popcorn, zoute stengels, poffertjes, suikerspin en een drankje naar keuze waarbij de advocaat met slagroom gretig aftrek vond. We werden getrakteerd op anekdotes over het ontstaan van de kermis en de ontwikkeling sinds de jaren 1920 tot 1950. Het rad van fortuin met de gewonnen prijzen viel in de smaak. De dag werd afgesloten met een heerlijk diner in De Platte Vonder in Someren-Eind.
We kunnen terugkijken op een zeer gezellige en geslaagde middag.